Change Language
Eurest vernieuwt Campus formule - Eurest Food

Blijf op de hoogte van
het laatste nieuws

Nieuwsbericht

Eurest vernieuwt Campus formule

Eurest |  mei 2015

Campus

Eurest heeft voor Campus locaties een nieuwe visie op cateren ontwikkeld. Het flexibele karakter van de vernieuwde formule stelt de bedrijfscateraar in staat om per locatie concepten neer te zetten die passen bij de omgeving en de doelgroep. De cateraar heeft zich bij het ontwikkelen laten inspireren door trendonderzoeken en door gesprekken te voeren met universiteiten, hogescholen, studenten en medewerkers. De Campus formule is geschikt voor alle hogescholen en universiteiten in Nederland.

Met de vernieuwde aanpak ontwikkelt Eurest in samenspraak met de opdrachtgever een custom made invulling voor de locatie. Daarbij wordt gekeken naar de wensen en behoeften van de gasten en de medewerkers op de locatie. Lennard Poillot, formule manager bij Eurest: ‘Een campus-omgeving is niet alleen een plek waar colleges worden gevolgd. Studenten hebben behoefte aan inspirerende ruimtes waar ze elkaar de hele dag door kunnen ontmoeten en waar ze zich thuis voelen. Per locatie is daarom een aparte aanpak nodig om de best mogelijke indeling te kunnen creëren.’ Om voor iedere locatie een geschikte winkelmix te ontwikkelen, werkt Eurest behalve met het eigen merk ook samen met merken als Subway en Starbucks Coffee.

Internationaal assortiment
Naast flexibiliteit kenmerkt de Campus formule zich door een internationaal, multicultureel en gevarieerd karakter. Eurest richt zich hiermee op de groeiende internationale studenten-community en de behoefte aan gevarieerde voeding. Poillot: ‘Wij zien dat naast de traditionele werktijden en eetmomenten, mensen ook daarbuiten steeds vaker gebruik maken van de horecafaciliteiten op Campus locaties. Zo ook in het weekend. Met een gevarieerd menu op elk moment van de dag, haken we in op deze trend. Omdat de Nederlandse studentenomgeving een sterk multicultureel karakter heeft, bestaat het menu veelal uit internationale gerechten. ’Naast een gevarieerd menu is er ook behoefte aan gezonde producten. Poillot: ‘Studenten hebben vaak een druk bestaan, waarbij gezonde voeding er nog weleens bij in schiet. Toch is daar wel behoefte aan. Wij spelen daarop in met een uitgebreid aanbod aan gezonde producten. Daarnaast informeren en inspireren we onze gasten om een gezonde keuze te maken. Dit doen we bijvoorbeeld door studenten te stimuleren om warm te lunchen. Dit is vaak gezonder dan een broodmaaltijd, en bovendien bespaar je er ‘s avonds tijd mee.’

Delicious & Deal
Naast weinig tijd hebben studenten soms te maken met een beperkt budget. De vernieuwde formule speelt daarop in door het assortiment op te splitsen in twee categorieën: Delicious en Deal. Hierdoor wordt de keuze voor de gasten vereenvoudigd. In een oogopslag kan men bepalen te kiezen voor luxe of dat je op de kleintjes let. Poillot: ‘We willen naar onze klanten graag zo duidelijk mogelijk communiceren over onze producten. Daarnaast vinden we de vindbaarheid erg belangrijk. Onze gasten moeten in een keer kunnen zien waar ze welke producten kunnen vinden. Het onderscheid in deze categorieën is daar een belangrijk onderdeel van.’

Terug naar het nieuwsoverzicht